Hjelp til innlogging

Innlogging
Anbefalte nettlesere
Slette leserloggen
Kompatibilitetsvisning

Innlogging

Skriv inn brukernavn og passord og klikk på Logg inn. Du kan bruke små eller store bokstaver. Brukernavn og passord finner du blant annet i følgebrevene til Noklus-kontrollene. Dersom du ikke finner ditt brukernavn og passord kan du kontakte din lokale laboratoriekonsulent.

Ved innlogging har du mulighet til å krysse av for Husk meg. Hvis du ikke logger ut når du forlater Min side, vil maskinen hoppe over innloggingen neste gang du trykker på Min side-knappen. Man er da logget inn i 30 dager før Husk meg-funksjonen opphører. Om Husk meg-funksjonen ikke benyttes vil maskinen din automatisk logge deg ut etter 60 minutters inaktivitet. 

Anbefalte nettlesere

Min side fungerer best med nye versjoner av nettleserne. Dersom du er usikker på hvilken nettleser eller versjon du bruker, kan du f.eks. finne det ut ved å gå til http://supportdetails.com/. Vi anbefaler at dere, i samarbeid med IT-ansvarlig, laster ned nyeste versjon av nettleseren dere bruker. Ofte gir nettleseren linker/tips til hvordan dette gjøres under Hjelp-funksjonen i nettleseren. Siste versjon av Internet Explorer for PCer med Windows 7, 8.1 eller 10 er versjon 11, og denne må aktivt lastes ned (gratis). Nettleseren Google Chrome oppdateres automatisk, og det kommer nye versjoner hele tiden. 

Min side fungerer også på nettbrett og smarttelefon. For å benytte seg av e-læringen må man laste ned en nettleser som støtter Flash, f.eks. Puffin

Windows XP og Internet Explorer 8: Fra og med 8. april 2014 tilbyr Microsoft ikke lenger teknisk støtte for Windows XP og Internet Explorer 8. Min side kan fortsatt åpnes i Internet Explorer 8, men noen funksjoner mangler. Om dere bruker Internet Explorer 8, anbefaler vi å laste ned en nyere versjon av nettleseren. 

Slette leserloggen (cache)

Om man får feilmelding/vedlikeholdsmelding når man prøver å logge inn på Min side kan dette skyldes at din nettleser laster en "gammel" side. For å fikse dette må man tømme leserloggen til nettleseren. 

Slette leserloggen i Internet Explorer 11:

1. Åpne Internet Explorer 11.
2. Klikk på Verktøy-knappen , og velg Sikkerhet og Slett leserlogg.
3. Hak av for Midlertidige Internett-filer og nettstedsfiler, og kun dette alternativet. (Pass spesielt på at Bevar data for nettsteder i Favoritter ikke er valgt.)
4. Klikk Slett
5. Du får opp melding når slettingen er fullført.

Slette leserloggen i Google Chrome:

1. Klikk på Verktøy-knappen øverst til høyre, og velg Flere verktøy og Tøm logg.
2. Hak av for Bufrede bilder og filer.
3. Klikk Slett nettleserdata.

Kompatibilitetsvisning

Brukere med Internet Explorer 11 kan oppleve problemer med innlogging på Min side. Dette skyldes et kompatibilitetsproblem mellom denne nettleseren og vårt nettsted. Stort sett kan dette løses ved å legge til vårt nettsted på listen for kompatibilitetsvisning. 

Fremgangsmåte:

1. Åpne Internet Explorer.
2. Gå til noklus.no.
3. Klikk på Verktøy-knappen , og klikk deretter på Innstillinger for Kompatibilitetsvisning
4. Klikk Legg til

Fremgangsmåte og mer informasjon om kompatibilitetsvisning finner dere her. Når du aktiverer kompatibilitetsvisning, viser Internet Explorer automatisk dette nettstedet i kompatibilitetsvisning hver gang du besøker det.

Dersom du fortsatt ikke får logget inn, gjør følgende:

5. Klikk på Verktøy-knappen , og klikk deretter Sikkerhet, og InPrivate-visning (hurtigtast Ctrl + Skift + P). Det vil da stå InPrivate først i adresselinja.
6. Gå til noklus.no
7. Klikk på  og logg inn.

Kontaktinformasjon

Dersom du fortsatt har problem med innlogging til Min side kan du kontakte oss på:

E-post: noklus@noklus.no
Telefon: 55 97 95 00
   
Åpningstider:  
Mandag - fredag 08:30 - 15:30

 

Tilbake til toppen

Noklus,
Boks 6165,
5892 Bergen
Telefon: 55979500
Faks: 55979510
E-post: noklus@noklus.no
Org.nr: 984 027 737
Besøksadresse:
Haraldsplass Diakonale sykehus,
Ulriksdal 8, 5009 Bergen
Tilbakemeldinger
sendes til:
noklus@noklus.no